Yhteistyössä Genelec & Radio Helsinki: Joku soittaa aina jossain -podcast

null Yhteistyössä Genelec & Radio Helsinki: Joku soittaa aina jossain -podcast

Yhteistyössä Genelec & Radio Helsinki: Joku soittaa aina jossain -podcast

Miten syntyvät festivaalit, artistien brändit ja klubien ohjelmistot? Mitä vaiheita musiikin julkaisuun liittyy ja miten julkaisuilla tehdään rahaa? Genelecillä on ilo olla mukana yhteistyökumppanina ”Joku soittaa aina jossain” -podcastissa, joka on sarja uteliaita keskusteluja musiikkialan ammattilaisten kanssa.

Flow Festivalin tuotantopäällikkö ja We Jazz -festivaalin toiminnanjohtaja Katariina Uusitupa on kutsunut jaksoihin vieraakseen alan pitkän linjan tekijöitä, jotka purkavat työnsä atomeiksi, jakavat hiljaista tietoa, pohtivat ajankohtaisia ilmiöitä ja tarjoavat silmiä avaavia näköaloja kulisseihin.

Tervetuloa kuuntelemaan Joku soittaa aina jossain -podcastia joka torstai klo 8.00 Radio Helsingin taajuuksille 18.4.−27.6.2024! Ohjelma on kuunneltavissa jälkikäteen myös yleisimmillä podcast-alustoilla.

Ensimmäisessä jaksossa pääsemme kuulemaan mm. miten musiikkia julkaistaan fyysiselle formaatille? Kuka vinyylejä ja cd-levyjä nykyisin ostaa, ja voiko niitä myymällä tehdä kannattavaa bisnestä? Mitä masterointi tarkoittaa? Entä onko palkinnoilla ja gaaloilla mitään merkitystä levymyynnille? Näitä kysymyksiä on pilottijaksossa pohtimassa We Jazz Oy:n perustaja, toimitusjohtaja ja taiteellinen johtaja, dj ja graafikko Matti Nives.


Miten klubit, festivaalit ja keikkajärjestäjät voivat Suomessa tänä päivänä? Tunnistetaanko musiikkialaa elinkeinona, ja miten alaa tehdään näkyvämmäksi poliittisten päättäjien suuntaan? Miten koronan sulkuaika näkyy keikoilla ja konserteissa tänä päivänä? Elävän musiikin edunvalvojajärjestö LiveFINin toiminnanjohtaja Jenna Lahtinen avaa toisessa jaksossa työtään näiden kysymysten kautta ja kertoo miksi edunvalvojuudella on väliä.

Uutisnostot