Genelec julkaisee GLM-ohjelmiston version 3.2.0

Genelecin Smart Active Monitoring (SAM) -malliston käyttäjät voivat nyt ottaa käyttöön version 3.2.0 Genelec GLM -ohjelmistosta. Päivitys laajentaa tuettujen kaiutinmallien valikoimaa ja tuo lukuisia muitakin parannuksia ohjelmaan.

Päivitys 3.2.0 tukee nyt uusimpiakin SAM-sarjan tuotteita: kolmitiekaiuttimia  8351B ja  8361A sekä  W371A-bassokaiutinta. Erityisesti W371A:n käyttäjät hyötyvät ohjelman uusista ominaisuuksista, joiden avulla bassokaiutin integroituu tiiviisti yhteen pääkaiuttimien kanssa. Yksi tällainen uutuus on WooferCal-sivu,  jossa huonevasteen kalibroinnin jälkeen voidaan valita W371A:n kolmen erilaisen toimintatavan välillä: voit painottaa tasaista taajuusvastetta ja vaimentumien välttämistä bassotaajuuksilla, jatkaa päämonitorien suuntaavuutta matalille taajuuksille asti tai minimoida huoneen rajapinnoista tulevia heijastuksia. Valinnan jälkeen GLM laskee W371A:lle sopivimman suuntakuvion. Lisäksi voidaan valita taajuusalue, johon W371A:n ja pääkaiuttimien välinen jakotaajuus asettuu. Käyttäjä voi tämän jälkeen tarkastella W371A:n ja pääkaiuttimen toistovasteen tasaisuutta ja stereoparin toiston yhdenmukaisuutta ja päättää, tarvitaanko vielä tehdä muutoksia kaiuttimien tai kuuntelupaikan sijoituksessa. Mikään muu tarkkailukaiutinjärjestelmä ei tarjoa vastaavaa suuntaavuuden hallintaa ja mahdollisuutta ratkaista huoneakustiikan ongelmia alimpien neljän oktaavin alueella. 

Muita uusia ominaisuuksia GLM:n versiossa 3.2.0 ovat ‘AutoCal Cloud’ automaattikalibroinnin oletusasetuksena (paikallisella tietokoneella tehtävä kalibrointi on valittavissa), AutoPhase-vaiheensäädössä käytetyn subwooferin ja pääkaiuttimen näyttö, parannettu GLM Level Panel ja tuki uudelle 6-painikkeiselle langattomalle kaukosäätimelle.

GLM 3.2.0 sisältää myös firmware-päivityksen malleille 8331A, 8341A, 8351B, 8361A, 7382A ja GLM- adapterille, jonka asentamista suositellaan järjestelmän suorituskyvyn parantamiseksi.

*Huom: GLM:n päivitys yhteensopivaksi 64 bit macOS Catalina:n kanssa on työn alla, mutta valitettavasti viivästynyt. Pyydämme anteeksi kaikilta asiakkailtamme, joille viivytys on aiheuttanut haittaa ja harmia ja pyydämme apua tarvitsevia ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme support@genelec.com.

Lisätietoja: www.genelec.fi/glm3